www.kumijamatto.fi/hallintopalvelut.html

Hallintopalvelut

Hyvät tuotteet ja logistiikka ovat vasta osa kokonaisuutta. Yhdistämällä tuotteet ja logistiikka hallinnon palveluiden kanssa pystytään saavuttamaan todelliset kustannussäästöt. Näin pystymme luomaan myös asiakkaalle kilpailuetua kilpailijoihin nähden. Välillä kannattaa jo itseisarvoisesti keskustella ulkopuolisen tahon kanssa, että näkee lähelle. Varastoon kertyy aina ylimääräistä tavaraa, jolle ei ole käyttötarvetta tai tuote vanhenee käyttökelvottomaksi. Asiantuntijana pystymme auttamaan teitä tässä. Siivoamalla varastosta ylimääräiset tuotteet ja tarvikkeet varastonhallinta tehostuu.

  1. TCO-palvelut – kokonaiskustannusten hallinta

    TCO-palvelumme lähtevät seuraavien asioiden määrittelystä ja tavoitteiden asettamisesta:

    • Toimittajien lukumäärä
    • Toimittajien vähentämisen lukumäärä
    • Laskujen väheneminen
    • Tilausten väheneminen
    • Toimitusten väheneminen
    • TCO-toimintamallin liikevaihto
    • Palvelumalleissa olevien tuotteiden osuus
    • Hinta-laatusuhde
    • Tuotteiden yhtenäistäminen

     

    Logistiikan ja hallinnon optimointi

    • Tavarantoimittajien optimointi
    • Laskujen optimointi
    • Tilausten optimointi
    • Toimitukset
    • Palveluvarastomallien säästöt

     

    Toimintamallien optimointi

    • Laskutustiheys
      - Laskutuslogiikka lasku/tilaus
    • Tilausrutiinien ulkoistaminen
      - Mahdollisuus myös manuaalisiin tilauksiin
    • Toimitustiheys
      - Toimitus kerran viikossa
      - Pikatoimitukset mahdollisia
    • Palveluvarastot
      - Tuotekäytön keskittäminen palveluvarastoihin
      - Tuotteiden täydennykset sovittuihin paikkoihin
  2. Tuotteiden linkitys tuoterekisterimme ja asiakkaan tuoterekisterin välillä

    Pystymme lisäämään asiakkaan tuotekoodit ja piirustukset toiminnanohjausjärjestelmäämme. Näin tuotteiden standardointi ja tilaaminen on helpompaa. Toimintamallilla varmistetaan, että tilattu tuote on aina sama, kun on aikanaan sovittu.

  3. Varastovalikoiman standardointi

    Standardointi eli vakioiminen vähentää tarpeettomien tuotevarianttien lukumäärää. Kun pystytään vakioimaan tuotteita, pystytään vähentämään tuotteita varastosta. Samoja tuotteita eri käyttökohteisiin on turha varastoida useampia erilaisia tai erimerkkisiä. Tarjoamme asiakkaalle palveluna tuotteiden läpikäyntiä ja vakiointia.

  4. Tehokas toimitusketjun hallinta (optimointi)

    Toimitusketjun hallintapalvelumme koostuu kokonaisuudesta, jossa panostetaan järjestelmälliseen seurantaan ja myyntiprojektihallintaan. Toimitusketjun rakenne riippuu tuotteista ja toimituskohteesta. Vaihtoehtoina on yleisesti kaksi toimitustapaa: toimitus varastostamme tai toimitus suoraan tehtaalta asiakkaalle. Molemmissa toimintamalleissa on omat hyvät puolensa, ja tapauskohtaisesti käydään jokaisessa projektissa läpi kannaltanne paras vaihtoehto. Toimitusvarmuus ja toimitustäsmällisyys ovat tärkeässä asemassa tehokkaan toimitusketjun hallinnassa.

  5. Edustajapalvelu – yhteyshenkilö käytössäsi

    Aktiivisella myyntialueellamme sinulla on käytettävissä edustajapalvelu. Edustajamme käy tarvittaessa sovitusti yrityksessänne. Edustajapalvelu linkittyy yleensä hyllytyspalveluun tai varastointipalveluun. Samalla on mahdollista käydä muut tuotetarpeet läpi. Edustajapalvelun avulla toimitustäsmällisyys yleensä paranee, kun asioista ja tuotetarpeista päästään keskustelemaan kasvotusten.

  6. Painettu laaja tuotekuvasto ja verkkokauppa 24/7

    Päämäärämme on että tuotevalikoima on helposti saatavillasi silloin, kun sitä tarvitset. Pystyt tekemään tarvittavat hankinnat kellonajasta riippumatta. Kuvaston avulla on helppo selata tuotteita ja valikoimaa. Verkkokaupasta näet reaaliaikaisen saldon ja tarkemmat tekniset tiedot.

  7. Laskutuksen palvelut

    Laskutuksen monimuotoiset palvelut ovat käytettävissäsi. Tarjoamme laskutukseen mm. koontilaskutusta tai myyntiprojektikohtaista laskutusta. Tapauskohtaisesti myös kausilaskutus onnistuu. Pystymme tarjoamaan suuremmissa dokumenttivolyymeissä EDI/OVT-rajapinnat ja -tiedonsiirron. Laskut saamme toimitettua verkkolaskuna, kirjeenä tai sähköpostin liitetiedostona.

  8. Ympäristö-, työterveys- ja työturvallisuus-konsepti

    Terveys, ympäristö ja turvallisuus ovat työpaikan tärkeimmät työhyvinvointiin liittyvät tekijät. Valikoimastamme löytyy paljon erilaisiin kohteisiin soveltuvia suojaimia. Tärkeämpää olisi huomioida ennen suojainten valitsemista työskentelyolosuhteet ja riskialueet.

    Tarjoamme työpisteisiin ja henkilökohtaiseen suojaukseen ammattitaitoista ratkaisua. Palvelumme avulla saat turvallisemman ympäristön tehdä töitä. Kuvastossamme ja verkkokaupassamme on esitelty eri osa-alueita, mallityöpisteratkaisuja ja riskialueita.

  9. Tuotteiden valintatyökalu

    Tuotteiden valintatyökalussa käytetään hyväksi tuotteisiin asetettuja attribuutteja eli määritteitä. Pystymme määritteiden ja standardien perusteella arvioimaan koska on turvallista käyttää vaihtoehtoista tuotetta. Määritteitä ovat esimerkiksi tuotteen ominaisuudet, tuotteen käyttötarve, tekniset tiedot, standardit, saatavuus ja toimitusaika.

    Tuotteiden valintatyökalun avulla pystyt verkkokaupassa määrittelemään itse tarvittavan tuotteen eri ominaisuuksien mukaan. Tuotteen valintatyökalun ohella käytettävä asiantuntijaosaaminen muodostaa kokonaisuuden josta sinä hyödyt parhaiten. Tuotemarkkinoilta on saatavilla eri laatuisia mutta käyttökohteeseen mahdollisesti soveltuvia tuotteita. Aina ei ole järkevintä ostaa kalleinta mutta se voi myös olla perusteltua. Asiantuntijamme auttavat päivittäin tehostamaan omalta osaltaan sopimusasiakkaidemme toimintaa.

 

Back to top